Unheimlich

På denna bild ser man siluetten av en man/kvinna som står på en höjd bredvid ett stort naket träd. Personen sträcker ut armarna åt sidorna och spanar mot solen som sakta är på väg ner. Förutom detta är det enda man kan skymta i bakgrunden, himlen som är kusligt blå, röd och lila, och en stor mängd träd och troligtvis en skog en bit bort.

Denna bild utspelar sig en vår-/höstkväll strax innan solen gått ner. Jag är ute och går, när jag plötsligt stannar upp och blickar mot solen. Där ser jag hur en person står med utsträckta armar. Jag kan inte avgöra om det är en man eller kvinna, men oavsett kön, skrämmer personen mig och jag känner hur paniken sakta kryper sig upp. Jag vill fort därifrån, men ändå står jag nyfiket kvar och undrar vad som ska hända när solen gått ner. Ska personen vända sig om eller stå kvar och fortsätta stirra mot den tomma himlen?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annazofia.blogg.se

Detta är en skolblogg, där jag kommer att lägga upp bilder och text till olika uppgifter!

RSS 2.0